Institut za razvoj mladih KULT

Institut za razvoj mladih KULT

aldin.alic@kultbih.org

Institute for Youth Development KULT

Domaće Udruženje

Organizacija civilnog društva

Aktivizam/volonterizam, Obrazovanje, Prava djece i mladih, Nauka i istraživanje, Rad sa mladima i djecom,

07/01/2002

Ilidža

Adresa Organizacije

Ilidža

IV viteške brigade 34-36

71210

Kontakt podaci

033 778 778

033 778 779

kult@mladi.org

www.mladi.org

https://www.facebook.com/institut.kult/

Kontakt osobe

Aldin Alić

Odnosi s javnostima

Opis

Da bi doprinio ispunjenu svoje vizije, Institut za razvoj mladih KULT djeluje u skladu sa svoja dva strateška pravca: 1) na političkom nivou i 2) na provedbenom nivou. Politički nivo Da bi posljedice našeg djelovanja bile dugoročno održive, u saradnji sa svim nivoima vlasti u BiH i regiji radimo na izradi, izmjeni i usvajanju zakonskih i drugih političkih rješenja (politike i strategije) koja će pravno i sistemski urediti brigu o mladima i njihovoj institucionalnoj uređenosti. Proces donošenja ovakvih dokumenata zahtijeva i analiziranje stanja i potreba, javne konsultacije s građanima/kama i interesnim stranama (nevladinim i međunarodnim organizacijama, javnim institucijama i dr.), javno zagovaranje prema političkim subjektima, te i samu medijsku promociju nakon što predložena rješenja prođu cjelokupnu proceduru usvajanja. Naša uloga i saradnja sa zakonodavnim/predstavničkim i izvršnim vlastima nastavlja se u izradi podzakonskih akata, programiranju provođenja zakona, savjetovanju i informiranju. Provedbeni nivo Donošenje političkih odluka samo po sebi neće donijeti nikakav vidljiv napredak, ukoliko odluke ne zažive na terenu. Institut se zalaže za potpunu primjenu usvojenih dokumenata i stoga potiče nadležne institucije na to dajući im potrebne informacije i savjete, a često i tehničku podršku. Pored toga, pružamo certificirane obuke predstavnicima/ama svih nivoa vlasti u BiH i regiji kako bi bili stručni u obavljanju svoga posla u oblasti brige o mladima. Organiziramo programe obuka i studijske posjete za lokalne omladinske organizacije, vijeća/savjete mladih i omladinske lidere/ice da bismo izgradili i ojačali njihove organizacijske i projektne kapacitete, te ih umrežili da sarađuju na sličnim aktivnostima i razmjenjuju iskustva. Brojne domaće i regionalne konferencije i okrugli stolovi doprinose poboljšanju saradnje vladinog i nevladinog sektora, brišu predrasude, razmjenjuju iskustva i podižu nivo informiranosti svih interesnih strana. Medijske kampanje podižu nivo svijesti građana/ki, a posebno mladih, da je njihovo pravo ali i obaveza uključiti se u društvene procese koji ih se tiču. Izazovi Izdvajanja finansijskih sredstava općenito, a posebno za rješavanje problema mladih, važan su pokazatelj na kojem su prioritetnom mjestu pitanja ove ciljne grupe, ali i koliki je napredak moguće postići. Bit će potrebno uvjeriti vlasti da su potrebna veća finansijska ulaganja u rješavanje problema mladih. S obzirom da u BiH i regiji ne postoji formalna obrazovna institucija koja se bavi osposobljavanjem ljudi za radno mjesto službenika/ce za mlade, na ovoj se poziciji nerijetko nalaze osobe koje posjeduju volju za rad, ali ne i kompetencije da uspostave i vode politiku prema mladima. Predstoji promocija našeg certificiranog programa obuke službenika/ca za mlade u BiH i regiji, koji je već priznat od određenih vladinih institucija. Često je zahtjevan proces zagovaranja prema donosiocima odluka da poštuju postojeće zakonske regulative u oblasti rada s mladima i da u tome budu posvećeni postizanju mjerljivih i održivih rezultata. Izostaje i horizontalna i vertikalna saradnja među vladinim institucijama. Nastojat ćemo graditi još čvršća partnerstva s donosiocima odluka kako među njima samima, tako i s nevladinim sektorom. Mladi ljudi u velikoj mjeri ne pokazuju značajno i dugoročno zanimanje za društveno uključivanje, iako im se uz to nudi napredak važan za početak vlastite karijere, što je i za očekivanje kada se uzme u obzir velika stopa nezaposlenosti mladih. Institut se zalaže da se kroz zakone koji uređuju volontiranje potakne aktivna uloga mladih u zajednici i da se kroz stjecanje radnog iskustva poveća njihova konkurentnost na tržištu rada.

Institut za razvoj mladih KULT osnovan je na državnom nivou 2002. g. pod nazivom Udruženje KULT i pod tim nazivom je djelovao do maja 2011. g. Pored Centralnog ureda u Sarajevu imamo svoj ured u Gradačcu i Subotici, koji su nastavili raditi pod starim nazivom. Naša saradnja s vlastima izuzetno je učinkovita i temelji se na partnerskim odnosima. Institut nastoji u svim mjestima u kojima ima svoj ured provoditi aktivnosti koje su ciljnoj grupi potrebne na licu mjesta. Kako bismo utvrdili težišta rada, svake godine održavamo radionice planiranja. Težimo dobroj saradnji s općinskim vlastima, te raznim domaćim i međunarodnim organizacijama kako bismo spriječili ponavljanje ili preklapanje projekata. KULT ima iskustvo u izradi zakonskih propisa, te je uključen u izradu brojnih nacrta zakona na svim razinama vlasti. Osim toga, inicijatori smo usvajanja zakona o mladima u FBiH i Brčko-Distriktu BiH, Zakona o volontiranju u FBiH i dr. Izradili smo, naprimjer, nacrte Zakona o mladima i Zakona o volontiranju FBiH u saradnji s drugim organizacijama, a zakone smo, u saradnji s Federalnom komisijom za pitanja mladih pri Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine FBiH, uputili u parlamentarnu proceduru. Zakoni su u konačnici i usvojeni. Kroz razne neformalne obuke i doobučavanja, savjetovanje, praćenje, odgoj, kurseve, seminare planske igre, radionice za rješavanje problema, okrugle stolove, brošure, radne materijale itd., od samog svog osnivanja pomažemo mladima, udruženjima, neformalnim grupama i drugim zainteresiranim subjektima da postanu priznatim članovima društva koji su spremni preuzeti odgovornost i zalagati se za poboljšanje životnog položaja. Institut za razvoj mladih KULT osnivač je Obrazovno-razonodnog centra za mlade SPAJALICA, koji se nalazi na Ilidži.